Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів фахової передвищої освіти здійснюється як з теоретичної, так і з практичної підготовки за такими критеріями:

При вивченні предметів загальноосвітнього циклу – за 12-бальною шкалою:

1. Початковий рівень:

1 бал – студенти розрізняють об’єкти вивчення

2 бали -студенти відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об’єкт вивчення.

3 бали – студенти відтворюють частину навчального матеріалу; за допомогою викладача
виконують елементарні завдання. .

2. Середній рівень:

4 бали – студенти з допомогою викладача відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію.

5 балів – здобувач освіти  відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило.

6 балів -Студенти виявляють знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком. 

3. Достатній рівень:

7 балів – Студенти правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії.

8   балів – знання студентів є достатніми. Студенти застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності.

9   балів – здобувай освіти вільно володіє вивченим обсягом матеріалу, в тому числі і застосовує його на практиці; вільно розв’язує задачі в стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, добирає переконливі аргументи на підтвердження вивченого матеріалу.

4. Високий рівень

10 балів – студенти мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення.

11 балів – студенти мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв’язувати проблеми.

12 балів –  студенти мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал,
самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення.

При вивченні дисциплін підготовки здобувачів фахової передвищої освіти – за 4-бальною шкалою:

 “відмінно” – Глибокі знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах; вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко і лаконічно; логічно і послідовно відповідати на поставлені запитання; вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.

– “добре” – Ґрунтовні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки; аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності; вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач. Уміння швидко і правильно виконувати розрахунки або практичні дії.

– “задовільно” – Посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач. Уміння без грубих помилок виконувати розрахунки або практичні дії.

– “незадовільно” – Незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень. Наявність грубих помилок при виконанні розрахунків або практичних дій.